Yleistä höpinää mun lähihoitajan opinnoista! :)

Mä  opiskelen nyt tokaa vuotta ja tää aika menee tosi nopeesti. Hassua aatella että valmistun vuoden päästä keväällä. :D Mun mielest tää oli paras vaihtoehto et menin tähä lähihoitajan opintoihin Diakoniaopistoon. Tää on ollu huikeeta ja tosi kivaa! Parasta opinnoissa on mun mielest työharjottelut, koska siel saa paremman käsityksen siitä, et miten näit töitä tehään. Tietysti koulussa opiskelu on tärkeää et sit valmistuu tähän ammattiin, mut työssäoppimisissa pääsee tekemään tätä työtä ja se on tosi tärkeää! Mun työssäoppimissa on menny hyvin, mutta oli vähän myös huonoja kokemuksia yhestä työssäoppimisesta. :/ Mulla on oppimisvaikeuksia ja kaikissa mun työssäoppimispaikoissa sitä ei oo ymmärretty ja sen takii yhteistyö työntekijöiden kanssa on ollut haastavaa, mutta suurimmassa osassa työssäoppimispaikoista on ollut tosi kivaa ja mun haasteita on ymmärretty ja mua ollaa tuettu ja autettu sen mukaan miten pitää. Olin viime vuonna Hoivakoti Untuvassa hoito-ja huolenpidon harjoittelussa ja se harjottelu kesti yhteensä 15 viikkoa ja se oli kaiken kaikkiaan mahtava kokemus olla siellä työssäoppimisessa! :) Ihania kaikki työntekijät ja vanhukset!:) Nyt mulla on menossa kuntoutuksen työssäoppiminen ja oon Koskelan monipuolisessa palvelukeskuksessa ja sielläkin on tosi kivaa! Oon itteni mielestä ammatillisesti kehittyny tosi paljon, kun oon oppinu nii paljon asioita mitä kuuluu tähän työhön. Ja oon saanu opettajilta hyvää palautetta siitä, että teen aina kaikki tehtävät ajallaan ja en myöhästele jne. :) Työssäoppimispaikoilla oon saanu hyvää palautetta siitä, että oon kiltti ja ystävällinen ja kuuntelen asiakkaiden murheita ja iloja ja autan aina kun tarvii. Tän työssäoppimisjakson jälkeen mulla onki sitten perusopinnot kasassa ja sitten kohti suuntautumista! Suuntauduin tossa viime viikolla ja piti laittaa kaks vaihtoehtoo nii laitoin ekaks vanhustyön ja sit toiseks kuntoutuksen. :) Toivotaan, että pääsen jompaankumpaan, enköhän pääse! :) Mutta tässä oli nyt vähä höpinää mun opiskelusta! :) 





Kommentit

  1. Ihanaa, että nimenomaan vanhustyö kiinnostaa!

    Onnea opintoihisi :-)

    t. Mari
    Vanhustyön Trainee -projekti, Valli ry
    https://vanhustyontrainee.wordpress.com/

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Lopputehtävä ja toimintatuokion arviointi!

Mun polvivamma :(