Hoidon ja huolenpidon työharjottelu!

Elikkäs mulla alkoi keskiviikkona 25.3 työharjottelu. Olen Lauttasaaressa muistisairaiden vanhainkodissa ja se on  mukava paikka. Siellä en ole itse vielä päässyt suihkuttamaan ja auttamaan vanhuksia aamutoimissa, mutta pikku hiljaa alan tekemään niitä jo itse ohjaajani avustuksella. Olen viihtynyt tuolla vanhainkodissa tosi hyvin. Kaikki työkaverit ovat mukavia ja siellä on hyvä ilmapiiri ja niille on helppo siellä puhua. Ohjaajia minulla on kaksi, mutta toisen kanssa olen enemmän. Monilla vanhuksilla siellä on esim. Parkinsonin tauti tai Alzhaimerin tauti, jonka takia jutteleminen niiden kanssa saattaa olla vaikeaa ja myös sen takia kun siellä on muistisairaita suurin osa niin sen takia myös jutteleminen on haastavaa, kun ne eivät muista asioita. Mutta olen pikku hiljaa jutellut vanhuksien kanssa ja jutellut niitä näitä ja se on ollut mukavaa auttaa niitä ja jutella niiden kanssa. Ajattelin hyödyntää harrastuksiani tässä työharjottelussa niin, että soitan harmonikkaa siellä. Soitan kaikkia vanhoja lauluja kuten mm. Satumaa, rantakoivun alla. Meillä on ollut siellä musiikkihetki ja silloin ne muistivat hyvin laulun sanoja. Ne lauloivat hyvin niin ajattelin, että minä sitten voisin harmonikalla soittaa sellaisia lauluja mitä he saattavat osata laulaa. Meillä on vielä kolme viikkoa työharjottelua jäljellä ja sitten jatkuu syksyllä, jolloin tehdään ammattiosaamisen näyttö ja tehtäviä liittyen työharjotteluun. Tässä lopuksi vielä sanon, että itse haluaisin hoito ja huolenpito puolelle töihin, olen haaveillut siitä ja tämä tuntuu oikealta minulle. Olen miettinyt sairaalaa tai vanhainkotia, että menisin jompaan kumpaan. Tosi kiva tämä työharjottelu ja on hyvät fiilikset! :)

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Lopputehtävä ja toimintatuokion arviointi!

Mun polvivamma :(