Vanhusten kotihoito!

Aattelin tehä nyt tällasen postauksen vanhusten kotihoidosta mitä se pitää sisällään ja kertoa vähän et minkälainen tää mun kotihoito on ollut työpaikkana ja onko tullut yllätyksiä/ miten tää on vastannu odotuksia työpaikkana.  Kotihoito on laaja käsite, ja siihen liittyy paljon asioita. Kotihoitoon kuuluu kotisairaanhoito ja kotipalvelu. Me tehdään molemmilla palveluilla käyntejä. Kotipalveluun kuuluu suihku/peseytymisavut, aamupala/siivous yms. Kotisairaanhoitoon sitten taas lääkkeiden jako, lääkkeiden anto, pistokset, verenpaineen mittaus, silmätipat yms. lääkkeisiin liittyvät jutut. Sitten on kaikenlaisia muita palveluita mm. kuljetuspalvelu, päivätoiminnat, ateriapalvelut ja siivouspalvelut mitä meidän asiakkaat saavat halutessaan, jos ei itse kykene käymään kaupassa tai pysty siivoamaan. Mulle tää kotihoito on tuntunut oikealta työpaikalta. Viime syksynä kun aloitin syyskuun puolessa välissä täällä kotihoidossa, mietin että miten tulen pärjäämään jos saattaa tulla vaikeuksia tehdä itsenäisesti työt kun apu ei ole niin lähellä jos sitä tarvitsee.  Siinä asiassa olin kyllä aivan väärässä, meillä on hyvä työilmapiiri ja aina saa apua kun sitä tarvitsee! Tietenkin tässä kotihoidossa on iso vastuu, kun käy yksin asiakkaan luona ja olet itse vastuussa esim. lääkkeiden annosta ja siitä että asiakas saa oikeat lääkkeet ja oikeaan aikana yms.  Kotihoito on mulle paras mahdollinen työpaikka tällä hetkellä, saa itsenäisesti päättää missä järjestyksessä tekee käynnit ja ei tarvitse olla koko päivää neljän seinän sisällä. Saa itsekkin koko ajan liikuntaa kun liikkuu paikasta toiseen. XD Pitää mielen virkeänä ja hyvänä kun saa liikuttua! Parasta tässä työssä on asiakkailta saama palaute, on ihana huomata miten pienistä asioista he tulevat iloiseksi. <3  Se, että sain tästä kotihoidosta vakituisen työpaikan, oli paras asia pitkään aikaan! En olisi osannut kuvitella, että saan vakituisen työpaikan näin nuorena, se on nykypäivänä vaikeaa, lisäksi mulla on parhaat työkaverit! :D  Kaiken kukkuraksi sain työsuhdeasunnon ja nyt asun omassa kämpässä ja tää on aivan ihana <3

Kuvahaun tulos haulle kotihoito

Kommentit

  1. Tuo varmasti on ihana huomata, että tulevat pienestä iloiseksi. Minä olen tavannut paljon ihania hoitajia. Nyt olisi mummolle etsinnässä hoivapalvelu vanhuksille. Toivon, että myös siellä on niitä ihania työstään nauttivia hoitajia. Mummo on melkeimpä innoissaan, että pääsee jakamaan tarinoitaan muille. https://luminacare.fi/kotihoito/

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Lopputehtävä ja toimintatuokion arviointi!

Mun polvivamma :(